Jumaat, 27 Jun 2014

Puteri Nur Balqis Qaisara

Bab 15

"Honey...."Puan Sri Tengku Soraya memandang orang yang memanggilnya."Ku Nir...."Kedengaran pintu bilik di buka."Maaf,pesakit semakin tenat.Kita berdoa agar dia bertahan""Boleh kami masuk doktor?""Silakan,pesakit pun asyik sebut nama Balqis,siapa yea orangnya?""Ini..ini...bakal isteri dia doktor,""Oh baiklah,silalah masuk.Banyakkan bersabar,mungkin kata2 semangat dari keluarga terutama Cik Balqis boleh menguatkan semangat pesakit,saya minta diri dulu,"Selepas doktor beredar,pintu bilik Ku Nir di buka.
 
"Qis,maafkan mom tak beritahu awal apa yang terjadi,mom tak nak Qis risau,""Tak mengapa mom,Qis faham,"Balqis memandang wajah pucat Ku Nir."Sayang,bangun sayang...tengok siapa datang,"Perlahan-lahan mata Ku Nir terbuka.Melihat wajah-wajah kesayangannya di depan mata,Ku Nir cuba tersenyum.

"Mom..pa..."Air mata Puan Sri mengalir mendengar suara Ku Nir,memanggilnya di dalam kepayahan."Mom,jangan menangis,""Sorry sayang,mom tak kuat,"Ku Nir tersenyum di dalam kepayahan.Matanya mencari seseorang yang di rinduinya.
 
"Qis...,""Awak,saya minta maaf,semua salah saya,kalau..,""Qis...jangan salahkan diri,ini semua silap saya...Qis,walau apa yang terjadi,Qis tetap di hati saya,"Kata Ku Nir sambil menunjukkan dadanya."

"Ku Naz...,""Yes my brother,""You can help me,""Anything about you,""Jaga Balqis,"Ku Naz terkejut,dia memandang gadis di depannya,Balqis juga mempamerkan reaksi sama,terkejut."Mom,pa...Ku Nir dah tak lama,halalkan makan minum Ku Nir,make sure Ku Naz jagakan Balqis,kahwin dengan dia,Ku Nir sayang dia,""Ku Nir....""Balqis,saya dah tak lama,dada saya sakit.Balqis bahagikan keluarga saya.Saya tahu Ku Naz boleh sayang Balqis lebih dari saya sayang Balqis,""Ku Nir,awak rehat yea,nanti bila awak sihat kita bincang semua ni,saya teman awak,"Puan Sri Tengku Soraya memeluk gadis idaman anaknya.
 
Ku Nir tersenyum,kali ini dia tahu masanya hampir tiba.Dadanya betul-betul sakit,teramat sakit."Ku Nir!!!""Mo..mom..pa..izin..kan..halal ma..kan minum Ku...Nir..Allah!""Sayang,mom halalkan setiap susu mom pada sayang,mom redho dan izinkan sayang pergi berjumpa pencipta,"Kelihatan Tan Sri juga menanggukkan kepalanya.

Tiada ulasan: