Khamis, 6 Mac 2014

Puteri Nur Balqis Qaisara

Bab 10
 
"Maaf,buat Ku Nir tertungu-tunggu, saya ada kerja sedikit tadi""Tak mengapa Balqis, saya pun baru sahaja sampai.Kita gerak sekarang,"Balqis menganggukkan kepalanya."Balqis ada beritahu Hazwan Balqis ikut saya?""Haaaaa...tak ada""Kenapa tak beritahu dia,nanti kalau apa-apa terjadi, dia tahu,""Baiklah"Seperti yang di suruh,Balqis hubungi abang sepupunya.

Apabila Balqis memaklumkan perihal dia ke rumah Ku Nir, abang sepupunya terkejut dan meminta untuk bercakap dengan Ku Nir."Boleh saya bawa adik awak?Maaflah tak beritahu awal""Tak apa,cuma saya terkejut juga.Kenapa ya Balqis ke rumah Ku Nir?""Ni atas undangan my mom Hazwan,my mom nak Balqis rekakan busana untuk dia""Ohhhh Tengku Suraya...baiklah,tapi nanti saya harapkan Ku Nir pastikan adik saya sampai ke rumahnya dengan selamat yea, risau juga.Dia jarang keluar malam kecuali dengan saya dan Nadia""Awak jangan risau Hazwan, saya janji akan jaga adik awak sebaik mungkin,awak kenal saya dan keluargakan?""Baiklah.Ku Nir, inilah masa Ku Nir nak kenal Balqis, jangan lepaskan peluang"Hazwan ketawa,di ikuti oleh Ku Nir."Thanks Hazwan, saya hargai.Saya tak akan lepaskan peluang.Terima kasih juga kerana mempercayai saya"Selepas perbualan tamat, handphone di serahkan kepada Balqis semula.

"Terima kasih Balqis kerana sudi menerima pelawaan my mom""Ini sebahagian dari kerja saya Ku Nir, tak perlu ucapkan terima kasih""Baiklah....Balqis, apa yang saya beritahu dahulu, saya maksudkannya.Saya serius ingin berkawan dengan awak,"Balqis terkejut apabila Ku Nir mula bercerita perihal hati dan perasaan,terasa kejanggalan baginya.

"Balqis...""Ermmm...maafkan saya,saya rasa biarlah kita berkawan seperti sekarang" "Kenapa awak tak nak bagi saya kenal diri awak?Saya ikhlas ingin berkawan dengan awak, ingin lebih mengenali awak,bukan secara luaran sahaja, tetapi secara keseluruhannya," "Saya tidak boleh Ku Nir, saya insan biasa, tidak sesuai dengan Ku Nir""Kenapa Puteri Nur Balqis Qaisara Tengku Megat Radhwan kata begitu?Darah kita tak sama ker?Saya darah hitam ker?"Balqis terkejut bila nama penuhnya di sebut oleh Ku Nir,setahunya dia tidak pernah menggunakan nama gelaran 'Tengku' bagi nama bapanya,kerana dia merasakan sungguh sedih dan kecewa dengan apa yang berlaku sebelum ini.
 
"Mana Ku Nir tahu nama penuh saya?"Wajah tenang lelaki tersebut di tenung oleh Balqis."Semua berkenaan awak saya tahu Balqis, itu sebab saya ikhlas ingin berkawan dengan awak, saya tak kisah segala kisah lampau awak, saya ingin kenal orang yang tabah, yang berjaya mencuri hati saya.Walaupun kita baru kenal, tetapi saya ikhlas terhadap awak"Kata-kata yang di luahkan oleh Ku Nir membuatkan Balqis bertambah terkejut.

"Abang Iwan beritahu Ku Nir semuanya ker?""Jangan salahkan dia Balqis, saya yang ingin mengetahui pasal awak, apa yang saya katakan, itulah saya tunaikan,cuma terpulang pada awak untuk menilainya, saya ikhlas""Baiklah,saya rasa lebih baik kita berkawan dahulu Ku Nir, mungkin secara fizikal Ku Nir dapat tahu mengenai saya dari abang, tetapi saya perlukan masa untuk semua ni,ia terlalu drastik bagi saya"Ku Nir menganggukkan kepalanya,"Ambillah seberapa lama Balqis mahu untuk mengenali saya, tapi janganlah terlalu lama sangat,kesian saya nanti,"Balqis tersenyum.

"Untuk pengetahuan Balqis, saya sudah lama tahu cerita Balqis, cuma secara detail baru saya berpeluang apabila saya dapat berbual dengan abang sepupu Balqis""Mesti perkara yang tidak baik Ku Nir dengarkan pasal saya""Balqis, kita tak minta di lahirkan seperti tu, mungkin ada hikmah semua ini berlaku.Balqis kena tahu, kita manusia di uji dengan pelbagai ujian di atas muka bumiNya, kita kena pandai dan tahu mengatasinya.Saya percaya satu hari nanti Balqis akan dapat kebahagiaan yang Balqis cari, kita sama-sama doakan ya,"Balqis menganggukkan kepalanya tanda mengiakan apa yang di perkatakan oleh lelaki di sebelahnya.

Tiada ulasan: