Isnin, 3 Mac 2014

Puteri Nur Balqis Qaisara

Bab 8

"Balqis..."Balqis segera menoleh apabila namanya di panggil.Geram juga hatinya,sudahlah dia terlewat bangun pagi ni, dengan keadaan jalan jem membuatkan dia sampai ke pejabat lewat."Ku Nir,saya ingatkan siapa tadi"Balqis menundukkan sedikit kepalanya sambil memberikan senyuman kepada lelaki di sebelah Ku Nir."Balqis kenalkan ini papa saya,pa...inilah fashion designer kita untuk projek tu nanti""Ohhhh ini orangnya, cantik. Hari tu saya tak dapat jumpa orangnya.Muda-muda lagi dah jadi terkenal,cantik rekaan kamu,saya suka""Terima kasih Tan Sri, terlalu besar pujian tu,saya baru saja menapak dalam dunia ni"Tan Sri Engku Yahaya tersenyum mendengar jawapan Balqis,pandangan peribadinya Balqis seorang yang sopan santun,suka dia melihat perwatakan gadis di depannya.

"Tan Sri Ku Yahaya..Engku Nirwan, how are you?"Sapaan dari belakang membuatkan mereka bertiga menoleh serentak."Mr Albert,so long I tak jumpa you, I ok saja, macam biasa"Balqis berubah wajah, 'Alamak, bos aku ni, time-time macam ni pulak dia muncul, dah ler aku tak masuk office lagi'gumam Balqis."Balqis?""Yes bos, sorry""For what?"Mr Albert Yong pelik tiba-tiba Balqis meminta maaf,"Saya terlewat""Ohhh its ok Qis, you mesti penat buat design untuk majlis tu, I tak kisah janji Tan Sri suka your design"Balqis tersenyum, di dalam hatinya dia bersyukur Mr Albert Yong tidak bising dia terlewat.

Malam tadi dia tidur lambat di sebabkan memikirkan apa yang di beritahu oleh abang sepupunya."Balqis, come here..why you berdiri dekat luar lagi,tak nak naik office ker?" Balqis terkejut di sapa oleh Mr Albert Yong,"Sorry bos""Haiyaaaa you berangan ya...ini mesti ingat boyfriend"  "No lah bos,tak ada siapa nak saya ni""Kalau tak ada siapa Balqis, saya boleh pinangkan awak, saya ni ada 2 anak bujang"Tan Sri Engku Yahaya ketawa,di ikuti oleh Mr Albert Yong,Ku Nir tersenyum lebar.Merah padam muka Balqis.

Ketika Balqis meminta diri untuk ke biliknya,Mr Albert Yong mengingatkan tentang meeting yang akan dia hadiri sebentar lagi.Segala fail yang di perlukan untuk meeting pagi ini di letakkan di satu sudut.Meeting akan berlangsung pada pukul 9,Balqis memeriksa drawing untuk final checking.

Tiba-tiba handphone Balqis berbunyi,salam di beri selepas Balqis mengetahui siapa yang menelefonnya."Qis, hujung minggu ni ikut abang ya""Ke mana bang?""Adalah, kita celebrite birthday Qis sekali ye,abang ambil Qis nanti""Tapi....""Dah jangan byk tapi-tapi lagi...tak kesian abanglah ni, na mengelak jer,dah lah beberapa tahun Balqis kat luar negara abang tak dapat sambut birthday Qis""Yea lah abang sayang,Qis ikut.Kalau merajuk kalah Qis abang ni"Iwan ketawa mendengar usikan adik sepupu kesayangannya.

Tiada ulasan: